De wagen begint te stotteren aan een snelheid van 40-55km/u - in 2de en 3de versnelling.
Wanneer ik dat begin te voelen geef ik wat gas bij maar dan blijft de wagen zo'n 3 seconden hangen. Daarna trekt hij terug zonder problemen op. Het toerental tijdens dit stotteren-"snakken" blijft stabiel. Ik zou dit wel eens durven terug krijgen wanneer ik plotseling moet versnellen in het verkeer.
De wagen werd reeds binnengedaan waar ze de brandstoffilter- luchtfilter vernieuwd hebben en een soort vloeistof
in de diesel bijgevoegd hebben om te reinigen. De wagen doet dit in koude en in warme toestand maar ..niet elke keer!
Wanneer hij dit begint te doen dan is de kans groot dat ik er mee zit voor een volledige dag. Soms kan het zijn dat het het weer zo'n 2 dagen "vergeet" van te doen. Je begint dan te denken dat het probleem zichzelf heeft opgelost maar terug geen geluk.
Ik ben nu ook een andere merk van brandsof gaan gebruiken maar zonder veel resultaat.
Dank
stotteren van opel cdti
Moderator: Nestor
3 berichten • Pagina 1 van de 1
Re: stotteren van opel cdti
Hmmm , ik ,vermoed dat u de auto enkel gebruikt voor korte afstanden. Het kan geen kwaad om eens te checken of de roetfilter niet verstopt is (ge gaat hem vinden ... da's het probleem niet ... hij zit vol roet, da's wat ik bedoel). Producten om bij de brandstof te kieperen zijn eerder preventief bedoeld en niet curatief. Een tweede denkpiste is die van een luchtmassameter die moeilijk doet : trek het stekkertje er eens af (zit op de luchtbuis van het luchtfilter). Als hij dan niet meer hort en stoot gaat het dat zijn. Opgelet : auto doet het wel niet zo goed meer als de stekker eraf is. Mocht het de roetfilter zijn gaat de garagist een nieuwe willen steken (kostenplaatje om grijs bilhaar van te krijgen) maar je kan ze ook laten reinigen (kostenplaatje waarbij bilhaar normaal blijft) . Aan een luchtmassameter is niets te herstellen : nieuwe steken is de boodschap. Soit , waarschijnlijk zijn er slimmere bollebozen die je verder willen helpen maar volgens mij moet je het niet veel verder gaan zoeken. Hope to help you ... Je kan je auto ook eens laten 'uitlezen' maar dan moet de storing zich op dat moment ook voordoen , anders is het weggegooid geld.
- ford capri lover
- bezoeker
Re: stotteren van opel cdti
hartelijke dank voor de uitleg
- arthur
- bezoeker
3 berichten • Pagina 1 van de 1